Reading:
LSI Anahtar Kelimeler SEO’da Neden Çok Önemli?

LSI Anahtar Kelimeler SEO’da Neden Çok Önemli?

by manager
Ekim 11, 2021

İçerik üreticilerin, belirli anahtar kelimelere yoğunluk vererek, Google’da üst sıraları ele geçirme stratejisi tarihe karışalı çok oldu. Artık Google’ın farklı bir yaklaşımı var.

Arama motoru optimizasyonu, yüzlere özel parametresi ve onlarca güncellemesi ile, kuralların sürekli olarak değiştiği bir dünya. Google’da bir yıl içinde trilyonlarca arama sorgusu gerçekleşiyor ve bu aramaların yüzde 15’i, kullanıcıların ilk kez yaptığı arama terimlerinden ibaret. Bu da, internet devinin kullanıcı deneyimini en iyi seviyeye çıkarması için, ciddi bir yenileşime gitmesine neden oldu. 

Bu atılımın adı, LSI, yani Latent Semantic Indexing, gizli anlamsal indeksleme anlamına geliyor. Google’ın 20 sene önce patentini almasına karşın, 2013 yılında devreye girdi. Google’ın Hummingbird güncellemesi ile hayatımıza giren LSI kavramı ile, artık daha iyi SEO performansı alabilmek adına içeriklerde bağlamsallığı, anlam bütünlüğünü kurmamız gerekiyor.

Bu içeriğimizde, arama motoru trafiğinizi artırabilmeniz adına LSI anahtar kelimeleri konusunda merak edilenlere ışık tutmaya çalıştık:

  • LSI anahtar kelimeler
  • LSI anahtar kelimeleri kullanmanın faydaları
  • SEO için LSI kavramının önemi
  • LSI anahtar kelimeleri bulma araçları

İçerik pazarlama stratejinizi güçlendirmenizi sağlayacak ipuçları ve araçlarla, organik trafiğinizi artırma şansı bulabilirsiniz. O halde başlayalım…

LSI anahtar kelimeler nelerdir?

Google cephesinde, LSI keyword’lerin önemi uzun bir süredir ön plana çıkarılıyor. Bununla birlikte, dijital pazarlama profesyonelleri tarafından LSI anahtar kelimelerinin ne olduğunu keşfetme süreci çok yoğun bir şekilde ilerlemiyor. 

LSI, bahsettiğimiz gibi Latent Semantic Index(ing), yani gizli anlamsal indeksleme anlamına geliyor. Bu, esasen bir içerikteki kelimeler içinde, eş anlamlıları ya da birbirleri ile ilişkili kavramları tanıyan ve kalite notunu veren bir sistem. Bunun için, Google’ın eski algoritmalarındaki “anahtar kelime yoğunluğu”ndan ziyade, matematiksel modeller kullanılıyor. 

Örnek vermek gerekirse, “girişimcilik” konusu ile ilgili bir içerik hazırladığımızı varsayalım. 2010 yılında, bu konuyla ilgili bir içerik hazırlarken yaklaşımımız, bu anahtar kelime ve bazı ilişkili anahtar kelimeleri defalarca kullanmaya dayalı olabilirdi. LSI mantığı ile içerik hazırlarken, şunu düşünmemiz gerekiyor: Girişimcilik konusu ile ilgilenen insanların, okumak isteyebileceği bir içerikte hangi kavramlar yer almalı? Girişimcilik nedir, girişimci hangi konularla ilgileniyor?

Bu soruların yanıtı içinde muhtemelen startup, yatırım, melek yatırımcı, tohum yatırımı, growth hacking, şirket kurulumu, kitlesel fonlama, sanal ofis ve ilişkili kavramlar yer almalı. Yani bir yazar değil, okur olarak düşünmek daha iyi sonuç verebilir. LSI, basit bir matematikle arama motorunu kandırmak değildir, “konu bütünlüğünü bozmadan, istenen yanıtları doyurucu bir şekilde vermek”tir. 

LSI anahtar kelimeleri kullanmanın faydaları neler?

Google’da her yıl, daha önce hiç gerçekleşmemiş yüz binlerce arama sorgusu yapılıyor. Arama motorunun arkasındaki algoritma ise, bu yeni arama terimleri ile ilgili gizli-anlamsal terimleri analiz ediyor ve sıralamayı bu kritere göre oluşturuyor. 

Peki LSI anahtar kelimelerin avantajları neler? Her şeyden önce, bu içeriği Google için değil, kullanıcı için ürettiğimizi bilmemiz önemli. Anlam ve bağlam olarak kaliteli bir içerik, her şeyden önce kullanıcıyı tatmin eder. Aradığı sorunun yanıtını bulan bir kullanıcı, sitenizde daha uzun süre vakit geçirir, ilgili sayfalara gider, dönüşüm yaratır.

Bu durum, sitenizin arama motoru sıralamasının iyileşmesini sağlar. İçeriklerde LSI anahtar kelimeleri kullanmak, arama motorlarının sitenizi daha iyi anlamasına yardımcı olur. Buna ek olarak, X bir anahtar kelimeyi 10 kere kullanmak yerine, X ile ilişkili 10 farklı kelimeye de içerikte yer vermek, bu 10 kelimeden trafik almanız için iyi bir neden olur. 

Google, sadece LSI anahtar kelimelere odaklanadı. İnternet devi aynı zamanda birbirine bağlantı veren sitelerde, köprülerin bağlantı metinlerini de analiz etmek istedi. Zira Google artık anahtar kelimelerde tam eşleşmeli anahtar kelimeleri değil, eş anlamlı kelimeleri de analiz edebiliyordu. 

Google, tüm bu parametreleri esas alarak, içeriklerinizle ilgili çok yönlü bir yaklaşımı ortaya koyuyor. LSI, bu nedenden dolayı arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçası. Google’daki aramaların yüzde 15’inin daha önce hiç yapılmamış aramalar olmasından yola çıkarsak, şirketin neden böyle bir yaklaşım geliştirdiğini daha iyi anlayabiliriz. LSI, Google’ın kalite standardıdır.

LSI anahtar kelimeler nasıl bulunur? LSI keyword bulma araçları

Geldik en önemli kısma, LSI anahtar kelimeleri nasıl bulabiliriz? Aslında LSI anahtar kelime keşfetme süreci, sandığınız kadar zor değil. Tek yapmanız gereken temel bir araştırma. Aslında bu araçlar zaten karşınıza sık sık çıkan bir yerde, arama motorunun kendisinde de yer alıyor…

Google otomatik tamamlama

Google’ın autocomplete özelliğine sahip arama motoru sayfası, ana anahtar kelime ile ilgili anahtar kelimeleri bulmak için en basit adrestir. Listede önerilen anahtar kelimeler, konu ile ilgili en çok aratılan ve ana kelimenizle en ciddi ilişkisi olan kelimelerden oluşur. Hazırlayacağınız içerikle ilgili, burada yer alan anahtar kelime önerilerini kullanabilirsiniz.

Google ilgili aramalar

LSI anahtar kelime bulma sürecinde diğer bir alternatif de, Google’da bir arama yaptıktan sonra sayfanın en altında çıkan ilgili anahtar kelimeler. Sayfanın altına indiğinizde, LSI anahtar kelimesi olarak kullanabileceğiniz terimleri göreceksiniz.

LSI Graph

Google dışında bir LSI keyword bulma aracı olarak, LSI Graph’i tercih edebilirsiniz. Ücretsiz bir anahtar kelime bulma aracı olan LSI Graph’ta ana anahtar kelimenizi yazmanız yeterlidir. Sonrasında size bir anahtar kelime öneri listesi çıkarılacak.

Sitenin, önerileri sunmak için e-mail ile doğrulama konusunda sizi zorlayacağını da belirtelim. Buna ek olarak Serpstat, Moz ve Ahrefs gibi araçları da kullanabilirsiniz. 

LSI anahtar kelimeler nasıl kullanılır? 

Anahtar kelimeleri bulduğumuza göre, işin son kısmına, LSI anahtar kelimeleri kullanmaya geldik. Elinizde LSI anahtar kelimeleriniz var ancak içeriği, Google için değil, kullanıcı için hazırladığınızı yeniden hatırlatmalıyız. 

LSI anahtar kelimeleri, içerikte uygun kısımlarda kullanabilirsiniz. Ana metin dışında, meta başlık ve tanım kısmında, H1-H2-H3 etiketlerinde, görsellerin alt tag’lerinde de bu kelimeleri kullanın.

İçeriğin, anahtar kelime odaklı değil, kullanıcı odaklı olduğundan emin olun. Deneyime odaklanın. Siz, öğrenmek istediğiniz önemli bir konuda arama yaparken, karşınıza nasıl bir site çıksın isterdiniz?

Kurban bayramı tatili kaç gün gibi bir aramada, bayramın kaç gün olduğunu öğrenene kadar bayramın bittiği Hürriyet, Milliyet gibi sitelerin içerikleri mi? 

Yoksa Wikipedia’nin bilgi açısından net ve doyurucu içerikleri mi?

SEO bir deneyim felsefesidir. Yazı İşleri İçerik Ajansı olarak, biz buna inanıyoruz. 



0 Comments

Bir yanıt yazın

Related Stories

Arrow-up
Open chat